Wolves in the Throne Room - Temné letokruhy

Wolves in the Throne Room - Temné letokruhy
Wolves in the Throne Room - Temné letokruhy

Americká formace Wolves in the Throne Room působí na scéně více než patnáct let, ale nikdy plně nesouhlasili s blackmetalovou nálepkou, která se však nabízí jako nejpřirozenější volba. V průběhu let se totiž soustředili na to, aby vytvořili svůj vlastní zvuk. V jejich tvorbě se tak kromě black metalu objevují i prvky ambientu, drone a doom metalu.

Pozvání k rozhovoru přijal multiinstrumentalista a člen bratrského kapelního dua Aaron Weaver. Kromě temnější nové desky Thrice Woven, osobitého autorského přístupu a rozmanitých hostů jsme se v našem povídání dostali i k jeho zálibě ve stavbě domů z přírodních materiálů nebo k meditaci.

 

Vaši tvorbu jsem vždy vyhledával kvůli výrazným kontrastům. Stejně jako v případě předchozího alba, i na novince cítím jak hrozivost, tak krásy přírody. Jakou atmosféru se snažíš vytvářet?

Tvořím pouze to, co vidím ve svých snech. Vidím slanou mořskou vodu, les a let vysoko v oblacích nad horami. To je hlavní podstata a v WITTR máme prostředky v podobě nástrojů a domácího studia, abychom své vize mohli transformovat do hudební podoby.

 

Jsou tvé sny ovlivněny cestami do přírody?

Největší zásluhu na mých snech má fakt, že hned za zadními dveřmi našeho studia se rozprostírá les. Můj bratr Nathan žije na okraji rozsáhlého lesa, plného stromů, rostlin a zvířat. Mám možnost tam vyrazit každý den a pokaždé dojdu až k moři, na lidskou rukou nezasaženou pláž.

 

Nedávno jsem na toto téma mluvil s maďarským umělcem jménem Tamás Kátai, který pro svůj projekt Thy Catafalque čerpá inspiraci nejvíce ze skotské přírody, kam se před lety přestěhoval. Stejně jako jeho bych se rád zeptal i tebe: Jak je možné, že někdo, kdo se pohybuje v tak klidném prostředí, je schopen tvořit tak temnou hudbu?

Duše stromů jsou velice rozzlobené. Značná část lesů byla před sto lety vykácena a to trauma a hněv jsou stále v nich. Přesně to slyšíš v naší hudbě. Zároveň se domnívám, že se to stále prohlubuje, a proto je novinka Thrice Woven ještě temnější než předchozí album Celestite z roku 2014.

 

Přibliž nám, prosím, proč jste pozvali hvězdné vokální hosty typu Anna von Hausswolff a Steve Von Till?

Na obou má velkou zásluhu náš producent Randall Dunn. Tomu jsem totiž sdělil: „Pro tuto desku potřebujeme ve dvou případech ženu, jejíž hlas by evokoval chladnou, šedou mořskou vodu na severu.“ Randall okamžitě navrhl Annu, protože věděl, že bude perfektní, a potvrdilo se to. V případě Stevea to bylo podobné, protože jsme potřebovali hlas muže, z jehož hlasu bude cítit moudrost, krása a další hodnoty, kterých si vážíme. Stejně tak jsem dal na Randalla i v případě dánské umělkyně Myrkur a po delší době jsem přijal nabídku k hostování na bicí.

 

Meditace

Jak dlouho se už věnuješ meditaci a jak se vypořádáváš s jejími překážkami?

Už je to několik let a upřímně řečeno, hudbu bych nemohl skládat bez pomoci meditace. Pokud jde o překážky, tak ty miluju. Není nic lepšího než sedět, sledovat dech a bojovat s kurevskou frustrací. Každopádně jedna z nejlepších rad, jakou jsem v tomto směru dostal, byla: „Když medituješ a myšlenky přicházejí, nech je vstoupit do svého domu. Dovol jim, aby činily, co potřebují, ale čaj jim nenabízej.“

 

Čerpal jsi pro tuto desku inspiraci v literatuře nebo poezii?

Mou velkou zálibou je mytologie, ale kromě hudby se velice zajímám i o stavbu domů z přírodních materiálů, především ze slámy a jílu. V průběhu studia jsem narazil i na to, že v České republice se nachází mnoho domů postavených ze vzácných materiálů. Velice mě fascinuje studovat, jak žili lidé před několika sty lety. Aktuálně stavím dům pro sebe, svou ženu a syna.

 

Vybavení

Nakonec nám, prosím, přibliž nějaké objevy v rámci tvého vybavení.

V prvé řadě nedám dopustit na zesilovače značky Blackhawk Amplifiers. Vyrábí je náš dobrý kamarád a věřím, že se nám podaří vyrobit i něco na míru přímo naší kapele. Dále se zajímám o analogové a digitální konvertory. Zatím u mě vyhrává značka Burl ze Santa Cruz, která mi pomohla od mnoha starostí a bolehlavů. Dále tu jsou efekty od značky EarthQuaker, od které má Randall snad všechno, co kdy vyrobili. Ale největší perlou na nové desce je použití archivního Minimoogu, modelu D.

Psáno pro časopis Muzikus