Pódiové sestavy slavných kytaristů - Wayne Static
Sestava tohoto leadera Static-X, skupiny, která osobitým způsobem lavíruje album od alba mezi metalem a industrialem, pochází z loňského turné. "Byl jsem vždycky spíše minimalista, a to zvláště od dob, kdy hraji se Static-X. A proč? Protože to úplně stačí k tomu, aby znělo na pódiu to, co chci." Wayne dotahuje svou snahu po jednoduchosti ovládání své sestavy až do krajnosti. Jak říká jeho technik, Wayne nepřepíná kanály na svých hlavách, nedupe po metrech efektů a neřeší ani problém snímačů na svých kytarách, a to z jednoduchého důvodu: "Protože hraji jenom na snímače u kobylky, nechal jsem všechny ostatní odstranit." Jedinou věc, kterou dokáže na pódiu během vystoupení vyměnit, jsou jednotlivé nástroje.
Na kytary natahuje sady strun Ernie Ball o síle .011-.052 a přelaďuje je dvojím způsobem. Svůj hlavní nástroj včetně záložní kytary podlaďuje o celé dva tóny! To znamená, že jde o ladění C-, F, A?, D?, g, c. Další ladění vychází z dropped-D ladění a je také podladěno o dva tóny, takže výsledek je Ais-, F, A?, D?, g, c.
Další zajímavostí je jeho záliba v tranzistorových aparátech a to přímo v Marshallech MG100HDFX: "Mají pořádný gain, hloubky a přesně ten správný poměr vysokých frekvencí, aniž by se zvuk rozsypal. Pro náš repertoár, který je postavený na crunchi na podladěných kytarách, to jsou ideální zařízení. A další věc, proč jim dávám přednost před lampovými zesilovači, je ta, že mají stejný zvuk jak na začátku turné, tak i na konci. Jejich zvuk se nemění během turné, nemá tam co zestárnout a navíc nejsou tak choulostivý jako lampová zařízení."
Static si ze všech efektů cení vlastně jen noise gateu Boss: "Žádný vrčení mezi skladbama, prostě to mám pod kontrolou."