Come To Jam
Legato vs. picking
Často od svých žáků slýchávám otázku: Proč to nejde rychleji? Moje odpověď je většinou: A cvičil jsi pilně? Následující postřehy by vám snad mohly ve vašem snažení pomoct, nebo alespoň vnést nový vítr do plachet.
Většina kytaristů používá pro své postupy vyhrávání všech tónů trsátkem, nebo hrají legatem, anebo tyto techniky vzájemně kombinují. A právě tato zlatá střední cesta někdy vede k radikálnímu zrychlení. V podstatě jde o to, že to, co jedna ruka nestihne, druhá nahradí. Vše v duchu hesla: Nejdůležitější je výsledek.
Půjdeme nyní na několik příkladů. První cvičení názorně ukazuje spolupráci obou rukou: první tři tóny pod legatem, zbytek trsátko. Všimněte si, že trsátko je prakticky stále ve střídavém úhozu a vynechává pouze tóny pod legatem. Takto lze dosáhnout pravidelnosti, která je pro další zrychlování žádoucí.
Postup lze samozřejmě hrát i opačně:
Další cvičení je na dvou strunách a opět využívá stejný systém úhozů: