Basová latina III
Napřed zase jen něco málo z historie. Salsa (španělsky šťáva) je jedna z posledních fází dlouhodobého vývoje latinsko-americké hudby. Termín salsa se objevil poprvé v r. 1963 v názvu LP Charlieho Palmieriho Salsa mamas, ale už dříve byl běžně používán v hudebním žargonu na Kubě. Označením salsa není míněn nějaký jednoznačně vyhraněný způsob interpretace, ale slouží nám spíše jako střechové označení stylů, jako jsou son, mambo, guajira, cha-cha, rumba a spousta jiných odnoží vzniklých většinou z fůze rytmů Kuby (např. guauanca) a Portorika (bomba). Základní styly a formy (evropské i africké) se začaly spojovat už během třicátých a čtyřicátých let dvacátého století, a to díky muzikantům jako Tito Puente, Machita, Tito Rodriguez a mnoha dalších. Obecně řečeno, tito hudebníci zkombinovali struktury afrických rytmů s evropskou harmonii (ačkoli africké melodie a harmonické formy hrají také důležitou roli zase ve vzniku stylů, jako jsou soul a blues). V prvním díle jsme si ukázali pár variant mamba, zde je několik dalších.